Jump to content
Community Updates:
MVA
 

MVA


Sven
 Share


Car failed to stop on time and rear ended tractor trailer, came to a halt at the railing of the subway station. Driver with minor injuries transferred to hospital by FDNY EMS.

  • Like 4
From the album:

Incidents LegoNYC

  • 7 images
  • 0 comments
  • 17 image comments

Photo Information for MVA

Taken with Apple iPhone XR

  • 4.3 mm
  • 1/30
  • f f/1.8
  • ISO 500
View all photo EXIF information
 Share


User Feedback

Recommended Comments

Super cool incident! Perfect job making the car looked wreck, and oh how realistic that the semi was barely harmed 😂 What's with the dirt though? Is there even such a thing as dirt in a city like NY? 😜 Some fluids to represent coolant would be more realistic IMO, the reservoir is usually right about where the car hit.

  • Like 2
Link to comment

Gotta say, one of the best MVA scenes I have seen in a long time. Is that nutmeg?

  • Like 1
Link to comment
2 hours ago, Joshua B said:

Super cool incident! Perfect job making the car looked wreck, and oh how realistic that the semi was barely harmed 😂 What's with the dirt though? Is there even such a thing as dirt in a city like NY? 😜 Some fluids to represent coolant would be more realistic IMO, the reservoir is usually right about where the car hit.

Correct me if I'm wrong but that dirt would've been put down by firefighters to help soak up some spilled fluids. Really cool scene! Love how realistic it look's!

  • Like 2
Link to comment
21 minutes ago, Rescue 423 said:

Correct me if I'm wrong but that dirt would've been put down by firefighters to help soak up some spilled fluids. Really cool scene! Love how realistic it look's!

Oooooh duh 🤦‍♂️

  • Haha 2
Link to comment
14 hours ago, Joshua B said:

Super cool incident! Perfect job making the car looked wreck, and oh how realistic that the semi was barely harmed 😂 What's with the dirt though? Is there even such a thing as dirt in a city like NY? 😜 Some fluids to represent coolant would be more realistic IMO, the reservoir is usually right about where the car hit.

There is coolant leaking, it was green as well but didn't show well there. Oh and the dirt is the oil binding agent (dunno if this is the correct wording) If you look closer you will notice that the powder is darker close to the car. Thank you very much 🙂

Link to comment
12 hours ago, Josh said:

Gotta say, one of the best MVA scenes I have seen in a long time. Is that nutmeg?

Yes it is 🙂 Thank you very very much

Link to comment
11 hours ago, Rescue 423 said:

Correct me if I'm wrong but that dirt would've been put down by firefighters to help soak up some spilled fluids. Really cool scene! Love how realistic it look's!

That's correct 🙂 Thanks so much bud 🙂

  • Like 1
Link to comment
7 hours ago, Sven said:

Yes it is 🙂 Thank you very very much

That's genius I recognized it because I love to bake! I bet it made the city smell nice haha

  • Like 1
Link to comment
11 hours ago, Josh said:

That's genius I recognized it because I love to bake! I bet it made the city smell nice haha

Didn't smell that much tbh 🙂

Link to comment
13 hours ago, Sven said:

Didn't smell that much tbh 🙂

That makes sense I guess, spices tend to lose their smell in a more open environment. In other news, I did decide to feature this as the first featured image in the "featured" section of the gallery!

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

The Water Cooler

The Water Cooler

    You don't have permission to chat.
    ×
    ×
    • Create New...

    Important Information

    Terms of Use | Guidelines | Privacy Policy
    We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.